חוק הגיוס תחילה; המשך חקיקת הרפורמה- רק בהסכמה

אבי יעקב No Comments on חוק הגיוס תחילה; המשך חקיקת הרפורמה- רק בהסכמה

הבוקר מתפרסם דיווח לפיו נתניהו וגורמים בקואליציה מחשבים מסלול מחדש ושוקלים את הקפאת הרפורמה למשך שנה לטובת חקיקת חוק הגיוס. אתמול יצאו הליכוד ויהדות התורה בהודעה משותפת: "עובדים במשותף כדי להעביר את חוק הגיוס והרפורמה המשפטית". ב'מהדורה המרכזית' אמר ח"כ בצלאל: "אם לא נגיע להבנות הרפורמה תחוקק במלואה"

גפני ונתניהו צילום: פלאש 90
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובכירי הקואליציה שוקלים להקפיא את המשך חקיקת רפומת המשפט לשנה וזה לטובת חקיקת חוק הגיוס, כפי שדורשים ראשי הסיעות החרדיות.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', ביממה האחרונה הולכת ומתגבשת תוכנית לקידום הרפורמה מעתה והלאה רק בהסכמה מלאה. אחרים בקואליציה מגדירים זאת אחרת – יצירת סדר עדיפויות שונה שבו יקודם ראשית חוק הגיוס, ואחר כך רפורמה משפטית. כך שמדובר על הקפאת הרפורמה למשך שנה.

שרים בליכוד אמרו לעיתון: "זה לא רק יואב גלנט שנמצא בחזית מתוקף תפקידו כשר הביטחון, אלא רבים אחרים שמתחילים לאותת שלא ייתנו את ידם להמשך העיסוק ברפורמה על פני נושאים אחרים חשובים לא פחות".

לדברי השרים: "לוין לא יהיה הקובע הבלעדי יותר". השרים הוסיפו: "הוא מחשק את נתניהו מהיכולת להוביל לפשרה שתוריד מסדר היום את הרפורמה המשפטית".

כזכור, כפי שנחשף באתר 'כיכר השבת', ראשי הסיעות החרדיות דורשים מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקפיא את המשך חקיקת רפורמת המשפט ודורשים חקיקה בהסכמה בלבד.

בקרב ראשי הסיעות החרדיות התקבלה ההבנה שחקיקת רפורמת המשפט לא מסייעת לציבור החרדי ואף להיפך, הובילה למאבק עיקש נגד הציבור החרדי בעיקר סביב סוגיית חוק הגיוס.

מיד לאחר אישור ביטול עלית הסבירות, החרדים העבירו מסרים כי יש להרגיע את האווירה הציבורית ולנסות להגיע להידברות אמיתית עם האופוזיציה, זו גם הסיבה שהם סירבו להתראיין ולדבר על אישור החקיקה בכנסת.

אלא שבימים האחרונים, ככל שסוגיית חוק הגיוס עלתה לדיון ציבורי, ראשי הסיעות החרדיות הבינו כי הסוגיה הפכה לאירוע אליו הם לא נערכו כשבמרכזו ביקורת קשה מצד מובילי המחאה הצפויים לצאת למלחמה נגד החקיקה.

בכירי הסיעות החרדיות שנפגשו עם שר הביטחון, יואב גלנט, וקצינים בכירים בצה"ל הבינו כי בשלב זה לא ניתן להעביר את החקיקה. גלנט אף התבטא בשיחות עם בכירים חרדים, בניהם אריה דרעי ומוטי בבצ'יק, כי הוא לא יוכל לחתום על החוק במצב הנוכחי כשהמדינה סוערת סביב הרפורמה ומחאת אנשי המילואים והטייסים.

ולכן, ראשי הסיעות החליטו להודיע לראש הממשלה נתניהו כי הם מבקשים את הקפאת הרפורמה ללא הגבלת זמן ובמקביל לצאת להידברות אמיתית. לדבריהם, חברי הכנסת החרדים יצביעו נגד כל חקיקה חד צדדית ששר המשפטים לוין יבקש לקדם.

כשנשאלו מה יקרה במצב בו שר המשפטים לוין יאיים להתפטר, השיב בכיר ב'יהדות התורה': "אנחנו לא גננת שלו, בינתיים רק נזקים חטפנו מההתנהלות שלו, שיתפטר".

אתמול יצאו הליכוד ויהדות התורה בהודעה משותפת: "עובדים במשותף כדי להעביר את חוק הגיוס והרפורמה המשפטית"

נזכיר, כי אתמול ב'מהדורה המרכזית' אמר ח"כ אברהם בצלאל: "אנחנו בהחלט מחשבים מסלול מחדש, עד כה הובלנו ע"י אחרים ולא הובלנו בעצמינו, עכשיו אנחנו מנסים לדחוף להגיע להסכמות ולהבנות. ננסה להגיע להסכמות עם גנץ, אם לא נצליח הרפורמה תחוקק במלואה. חשוב לי גם לציין כאן שש"ס אף פעם לא חוקקה חוקי דת ובוודאי לא כפייה".



0 תגובות